کلکسیونی از ایده های نو ( جشنها ، غذاها ، پوشاک ، کاردستی و ...)

دوخت دامن پرچین دخترونه

1391/4/11 8:29
نویسنده : ایده آور
3,328 بازدید
اشتراک گذاری

بخش اول : دامن کامل :

مرحله 1 : پارچه دامنی را تهیه کنید . از خط کمر ، قد مورد نظر دامن را اندازه بگیرید . برای درز و لبه به این عدد ،  1 اینچ ( هر اینچ2.54 سانتی متر) اضافه کنید . پارچه دامنی را بر اساس اندازه های خودتان برش بزنید .

مرحله 2 :خط برش پایین دامن به اندازه کمتر از یک چهارم اینچ ، تا کرده و با اتو پرس کنید . پارچه را مجددا به زیر برگردانید و خط اتو را سنجاق کنید و کوک بخیه بزنید .

مرحله 3 : نوار کمر را برش بزنید ، دور کفل را در پهن ترین نقطه اندازه بگیرید . این عدد را دو برابر کنید . یک نوار به پهنای 8 اینچ از پارچه دامنی را بر اساس اندازه های خودتان ببرید و آن را کنار بگذارید .

مرحله 4 : برای ایجاد چین دامن ، طول پارچه را به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده و با سنجاق علامت بگذارید . نزدیک به لبه حاشیه دامن دو ردیف کوک موقتی بزنید به طوریکه این کوک ها در نقاط یک چهارم قطع شوند .

مرحله 5 : نوار کمر و قسمت چین دار دامن را به هم وصل کنید . نقاط یک چهارم را روی نوار کمر علامت زده و آنها را با نقاط یک چهارم دامن هم تراز کنید . از سمت راست هر دو ،  نوار کمر را به دامن سنجاق کنید . نخ های انتهایی کوک ها را برای چین دادن به دامن بکشید . چین ها  باید در امتداد طول دامن به یک اندازه پراکنده شده باشند . دامن را به نوار کمر سنجاق کنید کوک بخیه بزنید و درز را به سمت نوار کمر اتو بزنید .

مرحله 6 : درزها را روی هم بگذارید . لبه های کناری دامن را کوک بخیه بزنید ،  (رو به رو ) به هم دوخته می شوند و در جایی که دامن و نوار کمر به هم می رسد بخیه را متوقف کنید . درزها را به وسیله اتو باز کنید .

 

بخش دوم : آستری پفی :

مرحله 1 : برای تعیین قد دامن  ، اندازه از کمر تا قد دامن مورد نظر که برای دامن چین دار استفاده کردید ، را منهای 2 اینچ در نظر بگیرید . این قد آستر پفی شما خواهد بود .

مرحله 2 :
پارچه آستری را بر اساس این اندازه ببرید .

مرحله 3 :
برای چین دادن قسمت بالای آستری ّبه همان روش دامن چین دار عمل کنید .


مرحله 4 :
دامن را چین داده و چین ها را مرتب کرده و یکنواخت کنید و به همین منوال کمر آستری پفی مشابه دامن چین دار است .

مرحله 5 :
لبه های کناری آستر پفی را بدوزید .


بخش سوم : وصل کردن دو دامن :

مرحله 1 : دامن چین دار را بر روی آستر پفی قرار دهید . آستری را در درز نوار کمر- دامن  سنجاق کنید . دوخت بخیه را در بالای درز نوار کمر – دامن انجام دهید .

مرحله 2 :
نوار کمر را به طور کامل بدوزید . دامن را از زیر انتهای نوار کمر برگردانید می بینید که آنها با درز کمر هم تراز هستند . نوار کمر را از روی خط وسط تا کنید ( پشت به پشت ) .محل نزدیک درز دامن و نوار کمر را سنجاق کنید . بخیه بالای نزدیک به درز کمر را اتو کنید .

مرحله 3 :
کش را تهیه کنید . دور کمر خود را اندازه بگیرید . 1 اینچ به این عدد اضافه کنید و کش را بر اساس اندازه خود ببرید .

مرحله 4 :
کش را داخل غلاف نوار کمر قرار دهید . یک سنجاق ضامن را به یک انتهای کش وصل کنید . ابتدا سنجاق ضامن و سپس کش را در درون غلاف کمر قرار دهید . همینطور که کش را از داخل غلاف رد می کنید دقت کنید که چه وقت انتهای کش به لبه غلاف می رسد . وقتی که انتهای کش را دیدید ، آن را با سنجاق به غلاف متصل کنید . سنجاق ضامن را از انتهای دیگر غلاف بیرون بکشید . دو انتهای کش یک دوم اینچ را روی هم قرار دهید و آنها را  با بخیه به هم بدوزید . چین های دامن چین دار و آستری را پفی اطراف نوار کمر را مرتب کنید .


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

نگین مامان رادین
12 تیر 91 18:39
دست گلتون درد نکنه به خاطر وب خوبتون و پستهای عالیتون و ممنون که به ما سر زده بودید


خواهش میکنم نظر لطفتونه
مهتاب
13 تیر 91 1:22
___█████____████
___████__████_███
__███____████__███
__███_███___██__██
__███__███████___███
___███_████████_████
███_██_███████__████
_███_____████__████
__██████_____█████
___███████__█████
______████ _██
______________██
_______________█
_████_________█
__█████_______█
___████________█
____█████______█
_________█______█
_____███_█_█__█
____█████__█_█
___██████___█_____█████
____████____█___███_█████
_____██____█__██____██████
______█___█_██_______████
_________███__________██
_________██____________█
_________█
________█
________█

قدم ‌هایت بوسه‌گاه چشم‌هایمان ای گل نرگس

جشن میلادت کاش به ضیافت ظهور می‌پیوست

میلاد نرگس پنهان گرامی باد



ممنون گلم

مامان آیهان جون
13 تیر 91 9:04
سلام دوست عزیز، وبلاگ زیبا و متنوعی دارین، ممنون از زحماتتون. با اجازه لینکتون کردم.
الهه مامان روشا جون
13 تیر 91 12:53
سلام دوست عزیز روشا جون در مسابقه ني ني خانه دار شركت كرده اگه ممکنه بهش رای بدین .اين هم نشاني اش: http://sheklak_mohammad.niniweblog.com/post931.php