کلکسیونی از ایده های نو ( جشنها ، غذاها ، پوشاک ، کاردستی و ...)

خمیربازی خوراکی سیب زمینی

1392/4/5 12:05
نویسنده : ایده آور
2,614 بازدید
اشتراک گذاری

 خمیربازی خوراکی جذابیت بیشتری برای کودک دارد. اما والدین باید مراقب محتویات مشکل ساز این خمیر‌ها، مانند عسل یا کره بادام زمینی که در اکثر دستورهای خمیر‌های خوراکی یافت می‌شوند، باشند. خمیر سیب زمینی فوری یک راه حل ساده است.


  • یک فنجان آب جوش
  •  ۱و½ فنجان پوره سیب زمینی
  • رنگ خوراکی (در صورت تمایل)
  • بهتر است که از رنگ های طبیعی استفاده شود مثلا برای تهیه رنگ زرد از زعفران یا زرد چوبه ،رنگ سبز از هل دم کشیده، رنگ قهوه ای از دم کرده زیره و...بدین ترتیب رنگ شما نه تنها مضر نبوده بلکه خواصی چندین برابر خواهد داشت.
  1. پوره سیب زمینی از پیش آماده شده را درون کاسه‌ای قرار دهید.
  2. آب جوش را درون کاسه بریزید و به خوبی هم بزنید.
  3. در صورت دلخواه مقداری رنگ خوراکی به مخلوط اضافه کنید.
  4. سپس این مخلوط را روی یک سطح صاف و تمیز بریزید و ورز بدهید، تا به فرم یک خمیر نرم و انعطاف پذیر در بیاید.

 

       

 

 

 

 

 

 

 

در صورت نیاز سیب زمینی و یا آب بیشتری اضافه کنید تا به غلظت مورد نظر خود دست بیابید.
فقط در صورتی که می‌خواهید به کوچولویتان اجازه بدهید که یکی از کاردستی‌های خمیری خود را بخورد، از تمیزی وسایل و سطوحی که از آن‌ها استفاده کرده‌اید، اطمینان حاصل کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

رضیه
7 تیر 92 0:15
سلام . من خیلی دنبال همچین خمیری بودم . میشه لطفا بهم بگید که برای بقیه رنگها از چه موادی استفاده کنم ؟ ممنون


با سلام از لبو هم برای رنگ قرمز یا از سس قرمز
مامان ایدین
14 تیر 92 16:21
مرسی از اموزش خوبتون
پیام مشاوره
27 تیر 92 8:29
خدايـا من عشق به تو را از تو ميخواهم و عشق به عاشقانت را و عشق به هر كاري كه مرا به تـو نزديـك مي كنـد ... عبادات شما قبول والتماس دعا
مامان نیکان
21 مرداد 92 18:35
سلام عزیزم من این خمیر رو آماده کردم خوب نشد .به دست می چسبه و اصلا مثل خمیر بازی نمی شه .لطفا راهنماییم کنین nikanvoroojak.niniweblog.com