کلکسیونی از ایده های نو ( جشنها ، غذاها ، پوشاک ، کاردستی و ...)

دسر طالبی

1392/5/4 14:46
نویسنده : ایده آور
3,323 بازدید
اشتراک گذاری

 

  • طالبی                           یک عدد
  • پودر ژله توت‌فرنگی یا انار     چهار قاشق غذاخوری
  • پودر ژله آناناس یا موز و پودر ژله تمشک از هر کدام چهار قاشق غذاخوری
  • آب‌جوش و آب سرد            به میزان لازم

طرز تهیه دسر :  برای 8 نفر

طالبی را شسته و از قسمت بالای آن یک دایره به قطر دو سانتی‌متر جدا کنید. با استفاده از یک قاشق شربت‌خوری تخم و ریشه طالبی را از سوراخ خارج کرده و با آب سرد داخل آن را بشویید. طالبی را در یخچال قرار داده تا خنک بماند. پودر ژله توت‌فرنگی یا انار را با نصف پیمانه آبجوش کاملا مخلوط کنید تا دانه‌های ژلاتین و شکر در آبجوش حل شود اکنون یک پیمانه آب سرد اضافه کرده و مخلوط را داخل طالبی بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار داده تا کاملا ببندد، این تازه یکی از پودرهای ژله بود که داخل طالبی ریختیم در فاصله باقی‌مانده بقیه ژله‌ها را یکی یکی به همان ترتیب آماده کرده و یکی پس از دیگری بعد از خنک شدن روی ژله اولیه ریخته و در نهایت به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد. پس از بستن با یک چاقوی تیز طالبی را به صورت هلالی برش دهید.

مدت تهیه شدن  سه الی چهار ساعت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

elham
12 اردیبهشت 92 13:38
سلام بانو منو لینک نمیکنید خیلی منتظرتون شدم
مامان مهرو
14 اردیبهشت 92 11:07
سلام وب جالبی دارید دستتون درد نکنه جمع آوری مطالب کار سختیه با اجازه لینکتون میکنم به ما هم سر بزنین ممنون
shahla
3 مرداد 92 13:04
عزیزم یا آدم توضیح نمیده ...یا اگه میده خوب توضیح میده

خودت فهمیدی چی گفتی






شما کجارو متوجه نشدی من که خوب توضیح دادم بگید دوباره براتون توضیح بدم من خودم خوب فهمیدم که چی گفتم شما نفهمیدی موضوع رو
تازه آدرس سایتت چی شد عزیزم


ستاره زمینی
18 مهر 92 9:20
ممنون .من با یه نوع زله زیاد درست کردم ولی اینم بسار زیبا است حتما درستش میکنم.